Handelsbetingelser
Gældende fra 1. Marts 2024.
Vi tager forbehold for tastefejl og ændringer.
Alle aftaler indgås med Nordens Combi Service ApS.
CVR-nr. 44 87 21 29
Haretoften 8, 2765 Smørum
Danmark
Telefon: 42 52 18 36
E-mail: Nordenscombiservice@gmail.com
​
1. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
På din anmodning vil du modtage en e-mail, hvori dit tilbud er vedhæftet samt et hyperlink, hvor dit tilbud kan accepteres. Tilbud accepteres i henhold til den pris og de vilkår som fremgår i tilbuddet.
Tilbudspriser er dynamiske og kan variere afhængigt af serviceydelse, sæson, materialepriser mv. Tilbud kan gensendes med opdaterede priser, vilkår mm. Det er til enhver tid den nyeste tilsendte tilbudsversion, der er gældende. Det er den på accept-tidspunktet viste pris og vilkår, der er bindende for dig som kunde.
Din ordre, bestilling og aftale-dagen er bindende for dig som kunde, når du har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse fra Nordens Combi Service. Dette gør sig også gældende ved mundtlig/telefonisk accept af tilbud.
Tilbud afgives på baggrund af oplysninger fra kunden og opmåling i offentlige registre, måleværktøjer på internettet samt eventuel fysisk besigtigelse. Er de fysiske forhold væsentligt ændret i forhold til angivne oplysninger fra kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, er Nordens Combi Service ikke bundet af tilbudsprisen og dermed ej heller ordrebekræftelsen. Vilkår for væsentlige ændringer i omfang og areal, i forhold til forudgående opmåling via kunden, offentlige registre og måleværktøjer på internettet, fremgår under de respektive serviceydelser i disse handelsbetingelser.
Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer, som et aftalt estimat af omfanget, vurderet efter bedste evne (på offentlige registre og måleværktøjer på internettet). Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få besigtiget omfanget og opmålt dit areal, før datoen for udførelsen.
​
​
​
2. Nordens Combi Services ydelser og priser
Nordens Combi Services serviceydelser omfatter kun de, i tilbuddet specificerede produkter og serviceydelser.
Nordens Combi Service forpligter sig, i nærværende handelsbetingelser samt eventuelt specielt indgået aftalevilkår, til at levere vores serviceydelser af sædvanlig god kvalitet herunder imprægnering, sand og alge-produkter mv.
Vores vejledende priser kan ses på vores hjemmeside, samt ved rekvirering af et uforpligtende tilbud på en pågældende ydelse. Vi forbeholder os retten til at regulere samt føre tilbud og kampagner efter dansk lovgivning. Alle vejledende priser er opgivet i danske kroner.
​
​
​
3. Dato og tidspunkt for udførelse
I forbindelse med din ordrebekræftelse aftales en passende dato for arbejdets udførsel og et tidsrum for, hvornår vi forventer at ankomme hos dig. Det skal dog understreges at ingen af vores opgaver er ens, hvorfor et præcist tidspunkt kan være svært at aftale. Vi giver derfor et tidsinterval på, hvornår vi forventer at ankomme den pågældende dato f.eks. mellem kl. 10-12. Aftaler vi en dato med opstart fra morgenstunden, vil vi ankomme mellem kl. 07-07:30.
Skulle der opstå en akut forhindring, eksempelvis dårligt vejr, sygdom eller anden form for uset forhindring, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at finde en passende løsning og eventuelt en ny tid.
​
​
​
4. Aflysning eller ændring af aftaletidspunkt
Aflysning:
​
f
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
Ændring af aftaletidspunktet:
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
​
5. Betaling
Hos Nordens Combi Service kan du betale din faktura, som normalvis tilsendes via e-mail, på nedenstående måder. Vores normale betalingsbetingelser (Netto 8 dage) er anført på din faktura og er gældende medmindre andet er aftalt skriftligt. Vi forbeholder os retten til at inddrive og rykke for vores udestående efter dansk lovgivning. Ved for sen betaling påregnes rente i henhold til gældende lovgivning.
​
Betaling via FI-Kode:
Du modtager vores faktura på din e-mail hvoraf beløb, betalingsfrist, ordredetaljer samt FI-koden (elektronisk betalingskode) fremgår. Du indtaster FI-koden ved betalingen samt beløbet inkl. moms, hvorefter vi automatisk registrerer din indbetaling.
Betaling via bankoverførsel
Ønsker du at lave en direkte bankoverførsel, skal dette gøres til nedenstående bankoplysninger. Fakturanummer bedes anført i beskrivelsen på overførslen.
Bank: Nordea
Registreringsnummer: 2252
Kontonummer: 9040941018
​
​
Ved betaling via bankoverførsel fra udlandet benyttes følgende bankoplysninger i tillæg til ovenstående:
IBAN: DK19 2000 9040 9410 18
SWIFT: NDEADKKK
​
​
​Miljøtillæg
Vi påfører et miljøtillæg på 60 kr. pr. ordre. Det dækker over svingende brændstof og energipriser, samt miljøkrav fra miljøstyrelsen for korrekt brug og håndtering af produkter.
​
Serviceplan
Ved tegning af Nordens Combi Services serviceplan for årlig vedligeholdelse, skal du som kunde betale efter vores normale betalingsbetingelser.
Du skal være opmærksom på, at hvis du ønsker afmelde din Serviceplan, skal det ske skriftligt på Nordenscombiservice@gmail.com inden den 31 December året forinden næste planlagte service. Overholdes tidsfristen ikke opkræves et gebyr på 695 kr. inkl. moms.
​
Flerårige aftaler
Ved aftaler der strækker sig over flere år, forbeholder vi os retten til at foretage prisændringer. Prisændringer vil blive varslet senest en måned før disse træder i kraft. Eventuelle prisændringer varsels på e-mail.
​
Fakturaer over 100.000 kr. inkl. moms.
Ved projekter og underleverancer, der beløber sig til over 100.000 kr. inkl. moms (80.000 kr. ekskl. moms.) gælder det at 20% af det samlet beløb betales forud ved accept af tilbuddet. De resterende 80% betales ved færdigmelding, med udgangspunkt i vores betalingsbetingelser i nærværende betingelser.
​
​
​
6. Ansvar og forsikring
Nordens Combi Service er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller øvrige indirekte tab og skader af nogen art. Nordens Combi Services erstatningsansvar er begrænset til den pris, du som kunde betaler for serviceydelsen. I nærværende betingelser udspecificeres vilkår om erstatningsansvar, indsigelser og andre øvrige vilkår i punkt 11. Denne udspecificering er et tillæg til punkterne 1-10.
Det fremhæves særskilt at Nordens Combi Service ikke er ansvarlige for skadedyrsangreb, vejrforhold, force majuore eller lignende uforudsete hændelser.
Såfremt vi står i en situation, som indebærer inddragelse af forsikring, er det som udgangspunkt din indbo eller bygningsforsikring, som er det første kontaktpunkt for dig.
Får du afslag hos din forsikring, er der mulighed for at benytte vores virksomhedsforsikring.
Såfremt vores virksomhedsforsikring skal benyttes, skal følgende tilsendes skriftligt på Nordenscombiservice@gmail.com: En skadesanmeldelse, Afslag for egen forsikring, Dokumentation for skaden og Kravet.
​
7. Reklamation
Der ydes reklamationsret i henhold til købelovens regler. Reklamation forudsætter altid skriftlig dokumentation, der tilsendes på Nordenscombiservice@gmail.com.
Alle reklamationer skal ske inden for rimelig tid, hvilket er udspecificeret i nærværende betingelser under pågældende serviceydelse i punkt 11.
​
​
​
8. Fortrydelsesret
Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret på køb af vores serviceydelser, gældende fra datoen for din accept af tilbud. Såfremt du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele dette skriftligt på Nordenscombiservice@gmail.com.
Du kan ved bestilling udtrykkeligt anmode os om at udføre arbejdet inden udløbet af fortrydelsesfristen, hvilket vi vil forsøge at efterkomme. Såfremt du anmoder os om at foretage vores arbejde inden udløbet af fortrydelsesfristen, accepterer du som kunde samtidig, at fortrydelsesretten bortfalder og gældende vilkår i nærværende betingelser om aflysning, rykning af opgaven mv. indtræder.
​
​
​
9. Privatlivspolitik og Behandling af personoplysninger
Du finder vores Privatlivspolitik her på vores hjemmeside.
​
​
​
10. Klage, lovvalg og værneting
Ønsker du at klage, skal alle klager sendes skriftligt på Nordenscombiservice@gmail.com.
Eventuelle tvister mellem parterne, der udspringer af eller i relation til et køb af serviceydelserne, der reguleres af nærværende handelsbetingelser, er udelukkende undergivet dansk ret. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.
​
​
​​
11. Udspecificering af betingelser på serviceydelser​
​
11 A: Fliserens
​
Gennemgang og kontrolopmåling før opstart
Før arbejdet påbegyndes, foretager vi en kontrolopmåling af arealet for at sikre, at faktureringen afspejler det nøjagtige antal kvadratmeter, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. Vi fakturerer ud fra denne kontrolmåling, og en mindstepris svarende til 40 kvadratmeter plus opstartspris er gældende. Ønsker du en eksakt pris før opstart, tilbyder vi besigtigelse på forhånd.
Automatisk godkendelse af op til 10 kvadratmeters ekstraarbejde
På dagen for udførelse kan der forekomme op til 10 kvadratmeter ekstra areal eller yderligere arbejdsomfang uden din forhåndsgodkendelse. I sådanne tilfælde vil vi:
-
Udføre arbejdet umiddelbart uden yderligere godkendelse og tilføje op til 10 kvm. på fakturaen.
-
Opkræve maksimalt 1.500 kr. inkl. moms uden yderligere godkendelse for ekstraarbejde.
For ekstraarbejde over 10 kvm. eller en merpris over 1.500 kr., vil vi kontakte dig for yderligere godkendelse. Hvis du fravælger de ekstra kvadratmeter eller omfang, udfører vi opgaven efter det oprindeligt aftalte.
​
Forberedelse før fliserens
For at sikre optimal udførelse af arbejdet bedes du sørge for følgende inden ankomst:
-
Adgang til arealet, inkl. evt. portkoder eller nøgler.
-
Adgang til vandforsyning (udendørs vandhane eller alternativt via indendørs hane).
-
Parkering tæt på arbejdsområdet (inden for 50 meter).
-
Rydning af arealet for møbler, planter, biler osv. (mindst 10 meter fra arealet).
-
Fjernelse af ukrudt, græs og bevoksning.
-
Vandforsyningen skal have minimum 15 liter pr. minut i tryk.
15 års garanti på fliserens ved aktiv serviceplan
Vi tilbyder 15 års garanti mod flisepest og dybdegående lav, forudsat at fliserne har gennemgået vores rensning, skumbehandling og imprægnering samt har en aktiv serviceplan med årlig behandling.
En servicebehandling inkluderer skumbehandling med Neutralon-produkt, som forebygger flisepest. Effekten er synlig inden for 1-4 uger og varer op til 6-9 måneder.
​
Indsigelser og erstatningsansvar ved fliserens
-
Rensning
Eventuelle indsigelser vedrørende udført rensning skal sendes skriftligt inden 48 timer efter rensningen, og før påføring af imprægnering eller fugesand. Indsigelser, der indsendes senere, vil blive behandlet efter bedste evne, men kan ikke garanteres. -
Fejning af fugesand/stenmel
Hvis du har indsigelser ved fejning af fugesand, skal vi have besked inden 48 timer. Fugesand kan efterfølgende synke, hvilket er kundens ansvar. -
Påføring af imprægnering
Indsigelser vedrørende påføring af imprægnering skal meddeles skriftligt inden 48 timer efter arbejdet.
​
Forbehold for flisernes tilstand og eventuelle skader
Vi kan ikke stilles til ansvar for:
-
Revner, frostsprængninger eller porøsitet på fliser, der kan blive synlige efter rensning.
-
Uønsket vegetation, såsom ukrudt og græs, der kan dukke op efter rensning.
-
Misfarvning, kalkudtræk og rustpletter, som kan forblive synlige efter rensning.
​
Ansvarsfraskrivelser
-
Belægningens stabilitet: Belægningen kan miste stabilitet efter rensning, og kunden er ansvarlig for efterfølgende at påføre fugesand for optimal stabilitet.
-
Tilstoppet afløb og dræn: I forbindelse med rensning kan skidt og snavs medføre midlertidige tilstopninger i afløb og dræn, og vi påtager os ikke ansvar for eventuelle tilstopninger.
-
Vandskader på bygninger og ejendele: Kunden skal sikre, at ingen vandfølsomme overflader er i risiko. Vi frasiger os ansvaret for vandskader og indtrængende vand i forbindelse med rensning.
-
Elektronik og anden ejendom: Sørg for beskyttelse af elektronik og andre genstande, der ikke tåler vand, da vi ikke er ansvarlige for skader på disse.
​
Kundens ansvar ved opkobling til vandforsyning
Kunden skal afholde alle omkostninger til vand og elektricitet, der kræves for arbejdet, og sikre tilgængelighed. Ved brug af indendørs vandforsyning påtager vi os ikke ansvar for efterfølgende utætheder eller vanddryp.
Eventuelle tilstopninger og rengøring af pool
Arbejde omkring pools sker på eget ansvar for opskyllet affald, som kan havne i poolen. Nordens Combi Service ApS frasiger sig ansvar for rengøring eller beskadigelse af filtre og andre poolkomponenter.
Fugesand, stenmel og imprægnering efterbehandling
Det anbefales altid at få påført imprægnering samt fejet fugesand eller stenmel på belægningen efter rensning. Eventuelt nedsynkning af fugesand skal kunden selv rette efterfølgende.
Afmelding af serviceplan
Afmelding af serviceplan skal ske skriftligt inden 31. december året før næste behandling for at undgå et afmeldingsgebyr på 695 kr. inkl. moms.
​
Vandskader og indtrængende vand
Kunden skal sikre, at ingen utætheder i konstruktioner risikerer vandskader under vores arbejde. Nordens Combi Service ApS frasiger sig ansvar for skader forårsaget af indtrængende vand.
Disse vilkår er gældende for samtlige fliserens og relaterede ydelser, som Nordens Combi Service ApS udfører, og accepteres ved indgåelse af en serviceaftale. Vi forbeholder os ret til at ændre vilkårene, som vil blive kommunikeret skriftligt inden ikrafttrædelse.
11 B: Facaderens
Gennemgang og kontrolopmåling af areal før opstart
Før arbejdet påbegyndes foretages en gennemgang og kontrolopmåling af arealet samt andre eventuelle overflader afhængig af din ordre. Er du ikke hjemme den pågældende dag, hvor arbejdet udføres, er det vigtigt, at du er til rådighed på telefonen.
Fakturering tager altid udgangspunkt i kontrolopmåling (med mindre andet er aftalt på forhånd), så din faktura afspejler det faktiske antal kvadratmeter – hverken mere eller mindre. Vi har dog en mindstepris svarende til 80 kvadratmeter plus en opstartspris. Vores normale priser følger omfanget og beregnes ud fra facadens kvadratmeter.
Det er vigtigt at understrege, at din ordrebekræftelse fungerer som et aftalt estimat af omfanget vurderet efter bedste evne. Ønsker du en eksakt pris før vi udfører arbejdet, er du altid velkommen til at få målt dit areal og samlede omfang ved en besigtigelse før udførelsesdatoen.
​
Vilkår for merarbejde ved afvigende kontrolopmåling
Hvis vores kontrolopmåling og gennemgang på dagen viser op til 30 kvadratmeter mere end det estimerede areal og/eller omfang på din ordrebekræftelse:
-
Vi påbegynder arbejdet uden din forhåndsgodkendelse for op til 30 ekstra kvadratmeter og/eller yderligere arbejdsomfang, som konstateres ved gennemgang.
-
Vi tilføjer op til 30 ekstra kvadratmeter og/eller yderligere arbejdsomfang på din faktura uden forhåndsgodkendelse (maks. 3500 kr. inkl. moms).
-
Vi tilføjer maksimalt 3500 kr. inkl. moms på din faktura for merarbejde, hvis arealet overstiger det aftalte omfang med op til 30 kvadratmeter.
Hvis vores kontrolopmåling viser mere end 30 kvadratmeter ud over det estimerede areal, vil vi kontakte dig pr. telefon med oplysninger om opmålingen, priser og muligheder. Ønsker du ikke, at vi udfører det ekstra arbejde, gennemfører vi arbejdet ifølge den oprindelige ordrebekræftelse. Skulle de ekstra kvadratmeter give anledning til aflysning, gælder vores vilkår for aflysning på dagen.
​
Forudgående forberedelser ved facaderens
Forud for vores aftale skal du sørge for følgende:
-
Sikre adgang til arealet, herunder port, koder, nøgler, osv.
-
Sørge for adgang til vand via en udendørs vandhane eller en indendørs vandhane.
-
Reservere parkering tæt ved arealet og vandforsyningen (optimalt inden for 50 meter).
-
Rydde gangarealet omkring facaden for krukker, møbler, biler, dyr, mv.
-
Sikre, at vandtrykket er tilstrækkeligt (mindst 15 liter pr. minut).
-
Oplyse kontaktperson med kontaktoplysninger.
-
Varsle og sikre, at vinduer, døre og luftspjæld holdes lukkede i arbejdsperioden.
​
Ansvarsfraskrivelse, indsigelser og vilkår for facaderensning
De følgende vilkår gælder for enhver facaderens udført af Nordens Combi Service ApS:
-
Indsigelser ved facaderens
Eventuelle indsigelser skal meddeles skriftligt via mail til kontakt@nordenscombiservice.dk inden 48 timer efter rensning. Billeder af omfanget vedlægges gerne. -
Indsigelser ved imprægnering
Eventuelle indsigelser skal ligeledes meddeles inden for 48 timer efter udførelse. -
Vejrforhold
Arbejdet aflyses og rykkes ved ugunstige vejrforhold. -
Facadepåvirkning
Vores metode er skånsom og påvirker ikke sunde facader. Vi kan dog ikke holdes ansvarlige for eventuelle påvirkninger eller forringelser på facader af forskellig slitage eller materialekvalitet. -
Vinduer, døre og fuger
Der tages forbehold for risiko for indtrængende vand ved disse konstruktioner, og vi anbefaler adgang indendørs for inspektion under arbejdet. -
Misfarvning, pletter og farveforskelle
Vi kan ikke garantere fjernelse af visse pletter som rust, maling, olie eller lignende og tager forbehold for eventuel synlighed efter endt rensning. -
Facadereparationer og afdækning
Reparationer eller udskiftninger på facaden er kundens ansvar. Ekstra omkostninger for afdækning og rengøring kan forekomme. -
Afløb, dræn og kloak
Vi fjerner skidt og snavs under rensning, men kan ikke holdes ansvarlige for tilstoppede dræn. -
Rydning af areal
Kunden er ansvarlig for at rydde arealet inden ankomst. Nordens Combi Service ApS kan hjælpe med dette for en merpris på 800 kr. inkl. moms pr. time. -
Nedvask af glas og andre overflader
Skulle der opstå uklare lag på overflader efter nedvask, kan vi ikke drages til ansvar herfor. -
Vandslanger indendørs
Ved brug af indendørs vandhaner, påhviler ansvaret for afdækning kunden. Eventuelle utætheder er også kundens ansvar. -
Vand, elektricitet og rækkevidde
Kunden afholder udgifter til vand og elektricitet. Det forventes, at arealet er inden for 50 meters rækkevidde fra vandforsyningen. -
Vandskader og indtrængende vand
Kunden er ansvarlig for at sikre mod utætheder, og Nordens Combi Service ApS kan ikke stilles til ansvar for eventuelle skader på elektronik eller andre genstande, der ikke tåler vand.
Aflysning efter accept af tilbud
Aflysning mellem 2 - 5 dage før aftaletidspunktet
Aflysning mellem 1 - 2 dage før aftaletidspunktet
Aflysning på dagen for aftaletidspunktet
295 kr. inkl. moms
495 kr. inkl. moms
795 kr. inkl. moms
1195 kr. inkl. moms
Ryk aftale senest 7 dage før aftaletidspunktet
Ryk aftale mellem 4-7 dage før aftaletidspunktet
Ryk aftale mellem 1-4 dage før aftaletidspunktet
Ryk aftale på dagen for aftaletidspunktet
Gratis
Gratis
295 kr. inkl. moms
495 kr. inkl. moms
